درد دلهای هکری از اکراین

مجریان قانون اغلب از مناطق سابقا زیر نفوذ شوروی سابق ، که نوابغ بیکارش می توانند تهدید بزرگی برای تجارت الکترونیکی و دنیای اینترنت باشند، صحبت می کنند.

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن‌آوری اطلاعات ایران ، به نقل از جام جم، واقعیت این است که برای فارغ التحصیل شدن در دانشگاه یادگیری مهارتهای رایانه ای کاملا قابل درک است اما نبود یک قانون مشخص ضد جنایات سایبر در کنار جمعیت فقیر و در حال تحصیل باعث تولید محصولات و تفکرات بدون لاپسنس در چنین جوامعی می شود.
واسیلی کوندرا شوف فارغ التحصیل دانشگاه دولتی اودیسا در اکراین که به همراه همسر و یک فرزند کوچکش زندگی می کند از جمله این افراد است که با تاسیس مدرسه هکرها روزگار می گذراند.
واسیلی با یاد دادن روش های هک کردن سیستم ها و رایانه ها به علاقه مندان ، خرج و مخارج سنگین زندگی خود را درمی آورد.
وی می گوید هکینگ یک جنایت نیست. به گفته وی مقوله هکینگ درست مانند یک چاقو است که نمی تواند ذاتا مخرب باشد بلکه وقتی دست انسان نااهل قرار می گیرد آنوقت می تواند منجر به نتیجه ای جنایی شود!
واسیلی افزود که ماموریت وی بطور غیرمستقیم باعث بالا رفتن مهارتها می شود و البته کاربرد این مهارتها در راستای اهداف خوب یا بد بحث دیگری است.
خود واسیلی اکثر مهارتهای شخصی اش را حین دانشجو بودن در دانشگاه و زمانی که ادمین سیستم های دانشگاهی بوده ، کسب کرده است.
اما حالا ادمین یک موسسه خیریه است. البته موقعیت خوبی دارد ولی شغل وی در این موسسه پول زا نیست. همسر وی معلم مدرسه بوده و در سال 250 دلار درآمد دارد و البته آنها ماهی 10 دلار پول پانسیون هم می دهند.
بنابراین اقتصاد ضعیف و سست اکراین به طور غیرمستقیم در هکر شدن واسیلی نقش حیاتی داشته است.
وی از 2 سال پیش شروع به تعلیم علاقه مندان و دانشجویان زبان برنامه نویسی سی (C) و پرل (Perl) کرد و تنها در سال گذشته به 300 دانشجو یاد داد که چگونه از طریق برنامه نویسی شکافهای موجود روی رایانه خود را پر کنند.
واسیلی گاهی نامه هایی از دانشجویان سابقش دریافت می کند که آنها از نفوذهای موفقیت آمیز خود نوشته اند اما واسیلی در این میان خود را بی گناه می داند.
البته برخی از آنها نیز مشغول بکار شده و به عنوان هکرهای خاکستری از سیستم ها دفاع می کنند.
استاد فقیر در پایان می گوید من هرگز به دانشجویانم تخریب گری یاد نمی دهم و هرگز هم دوست ندارم آنها دست به چنین کارهایی بزنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
اکبر دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:49 ق.ظ

با سلام امیدوارم که حالت خوب باشه
خوب اقا فواد جان امروز خبرهای داغی برات دارم امروز مسابقه برگزار شد مثل اینکه تلفنتان خراب است پدرمدرامد خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد